اوزن کولار

تهیه‌کننده متولد جمهوری چک که در کمپانی‌های تهیه و فستیوال‌های فیلم معتبر مختلف نقش داشت،‌ از دنیا رفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، اِوزِن کولار تهیه‌کننده سینمایی کارکشته بعد از یک بیماری کوتاه‌مدت روز پنج‌شنبه در لس‌آنجلس در ۶۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

کولار که در جمهوری چک به دنیا آمده بود، مسیر حرفه‌ای کاری‌اش در سینما و تلویزیون را به عنوان یک بازیگر کودک آغاز کرد. بعدها او تبدیل به یک دستیار کارگردان شد و در سراسر اروپا روی آگهی‌های بازرگانی، پروژه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی کار می‌کرد و پیش از اینکه در سال ۱۹۷۹ به ایالات متحده نقل مکان کند، در لندن نمایش‌های تئاتری تهیه می‌کرد.

کولار معاون ارشد تهیه در کمپانی فایرلاین پروداکشنز و مدیر عامل کمپانی کراس‌اوور فیلمز انترتینمنت بود. خارج از این کمپانی‌ها، او تعداد زیادی فیلم از جمله «هرگز نگو هرگز دوباره» با بازی شان کانری در نقش جیمز باند، «هوش خیابانی» با نقش‌آفرینی مورگان فریمن، «بَت ۲۱» با بازی جین هکمن و دنی گلاور و «استوری‌ویل» با حضور جیمز اسپیدر و جیسون روباردز را تهیه کرد.

کولار کمپانی تهیه خودش یعنی کی‌پی‌آی انترتینمنت را در سال ۱۹۹۳ تاسیس کرد. در آن کمپانی، او فیلم‌هایی از جمله «نینجاهای موج‌سوار»، کمدی محبوب با نقش‌آفرینی راب اشنایدر و لزلی نیلسن؛ فیلم اکشن «دوزخ» با بازی ژان-کلود ون‌دم؛ و «عروس باد» که یک درام بازه‌ای بود را تهیه کرد. او همچنین مسئولیت تهیه فیلم کمدی «پسرها و دخترهای اهل کاونتی کلِر» را با نقش‌آفرینی کولم مینی، برنارد هیل و آندرا کُر بر عهده داشت که در فستیوال بین‌المللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد و در پیش‌نمایش اروپایی‌اش فستیوال بین‌المللی فیلم کارلووی واری را افتتاح کرد.

او همچنین در جمهوری چک به عنوان عضو هیات داوران فستیوال کارلووی واری انجام وظیفه می‌کرد و عضو هیات داوران فستیوال بین‌المللی فیلم آنتالیا در ترکیه هم بود.

همسرش دبورا شاو کولار، پسرش راب کولار، دخترش ریچل مک‌کورد و نوه‌اش متئوس کوفی مک‌کورد یاد و خاطره او را زنده نگه می‌دارند. خانواده‌اش در یادبود او یک مراسم خصوصی برگزار خواهند کرد.

http://www.mehrnews.com/service/Art

/

/

/

/

/

/

بهترین پنل اس ام اس بهترین نوع پنل اس ام اس برترین پنل اس ام اس ویژگی بهترین پنل اس ام اس دکمه فراخوان دکمه فراخوان بنر button call to action دکمه فراخوان چیست انواع تبلیغات انواع تبلیغات در ایران انواع روش های تبلیغات روش های تبلیغات اینرتنتی سامانه پیامک ارسال پیامک  سامانه ارسال پیامک پنل اس ام اس  تبلیغات بنری رایگان تبلیغات رایگان در سایت های پربازدید  روش تبلیغات بنری رایگان  کارت ویزیت لایه باز بیمه پاسارگاد  کارت ویزیت بیمه پاسارگاد دانلود طرح لایه باز بیمه پاسارگاد  نقشه ایران دانلود نقشه ایران طرح لایه باز نقشه ایران طرح لایه باز نقشه ایران به تفکیک استانی نقشه ایران psd